måndag 10 juni 2013

Bloggbussen 2013 del 1 - Ombord på Stena Danica!

Nu var så äntligen resan igång! Vi startade tidigt, Fanny och jag, redan klockan 06:00 var vi uppe! Väl på Stena Lines Danmarksterminal mötte vi upp de andra bloggerskorna och deras barn. Det var bara jag och Fanny som inte hade sovit på hotell inatt, eftersom vi hade så nära.

Direkt ombord gick vi till ett konferensrum där Stena Danica´s gästvärd Kristina väntade. Vi ( barnen.... ) fick måla och göra egna pins med våra namn. Därefter tog vi en sväng till lekrummet, Mistral, där jag, Fanny, Stena Line´s representant på resan Ylva, och hennes dotter Sofia spelade rundpingis! Jätteroligt, och flickorna fann varandra direkt! Sedan hängde Fanny och Sofia ihop hela dagen!

Efter lite shopping av godis, var det dags för brunch och i restaurangen väntade Nicke Nyfiken, speciellt på oss! Alla barnen ( och mammorna.... ;-) ) ställde sig i kö för att få en kram!
Både jag och Fanny åt med god aptit, det var längesedan vi fick frukost. Köttbullar, pannkakor, prinskorv och potatis i långa banor! Och bäst av allt, till efterrätt så mycket mjukglass vi orkade!

Mätta och belåtna gick vi tillbaka till lekrummet där fiskedamm väntade. Fanny fick en jättefin rosa dagbok som hon blev väldigt glad över.

Eftersom vi skulle åka buss i tre timmar från Fredrikshamn till Lalandia, fick vi varsin "picknickpåse" att ha på bussen, med smörgås, päron och drickyogurt. Dessutom fick barnen en mugg med Nicke Nyfiken och valfri dryck att fylla den med och vi fick en termosmugg att fylla med kaffe! Verkligen toppen för en sådan kaffemoster som jag! Fyllde den såklart till bredden!

Ylva hade ordnat så att jag och Fanny skulle få sitta längst fram i bussen så att Fanny inte skulle bli åksjuk. Det var jättebra och Fanny kände ingenting.
Något försenade anlände vi äntligen till Lalandia vid ca. 16:30. Äventyret var igång!