onsdag 13 augusti 2014

Aldrig mer EM Möbler!

Jag är inte den som brukar vräka ur mig grejer i bloggen, men nu är jag faktiskt lite arg och besviken, mest arg! 
Jag har arbetat med kundservice i princip hela mitt yrkesliv och jag förväntar mig bra service när jag själv handlar. Speciellt om det handlar om mycket pengar, tycker jag att man ska möta kunden så långt det är möjligt om det blir problem!
För några veckor sedan köpte jag två buffér hos EM Möbler. Bufférna reades ut som utgående modeller. Jag ville verkligen ha två likadana till vårt allrum, men det var väldigt svåra att få tag i. Till slut fick jag veta att det fanns en kvar på lagret i Varberg och ett utställningsexemplar kvar i Halmstad. Jag satte mig i bilen och körde ner till Halmstad för att försäkra mig om att skänken såg bra ut och inte var solblekt eller hade några skador, men den var jättefin.
Butiken i Varberg skulle leverera båda skänkarna hem till mig samtidigt. Fyra dagar senare kom den ena..... Man hade fått med sig utställningsexemplaret från Halmstad, men man hade plockat fel skänk från lagret! Vi fick alltså boka upp en extra dag där vi var tvungna att vara hemma för att ta emot den andra.
Ytterligare ca en vecka senare kom den andra. Även denna var färdigmonterad. Vi ställde skänkarna lite provisoriskt i allrummet och det var inte förrän vi satte dem på plats två dagar senare som vi upptäckte två fula skador på den senast levererade, alltså den som kom från lagret. Suck...... 
Jag ringde till Varberg, lite smått irriterad, men ansvarige var fortfarande på semester. Jag blev dock uppmanad att ta kort på skadorna och maila till ansvarige, vilket jag gjorde. Igår ringde jag eftersom jag inte hört något ifrån dem och fick veta att de väntade på information från leverantören om hur de skulle hantera skadan. Nu började jag bli arg! Tycker att butiken där varan sålts först och främst har ett ansvar gentemot kunden! 
Idag fick jag ett mail där man skrev att leverantören ansåg det vara en transportskada och inte ville ta ansvar. De skrev "Tyvärr har jag inga marginaler på en sån här vara då den var kraftigt nedsatt i pris, men det jag kan erbjuda er är ett presentkort på 20% av värdet (800kr) som kompensation för det som har hänt."
Presentkort?!! Tror de att jag skulle vilja handla något mer hos dem?!
Här ska tilläggas att jag faktiskt köpt två stycken, alltså för totalt 8 000:-, men i två olika EM-butiker!
Tycker verkligen inte att det gottgör en extra uppbokad dag för felleverans + skador! Dessutom var det nedsatta priset satt på en oskadad vara, så deras marginal är ju helt irrelevant i ärendet! 
De har ännu inte svarat på mitt mail, ej heller ringt upp, vilket gör mig ännu mer irriterad! Dåligt och nonchalant! Sista ordet är inte sagt, men det som är helt klart är att jag inte kommer handla hos EM Möbler någon mer gång!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar