tisdag 28 maj 2013

Bon Jovi i Stockholm!

I fredags var det dags för min och H´s efterlängtade roadtrip till Stockholm med två vänner! Bon Jovi på Stadion var målet. Vi startade resan från Donsö redan vid 08:00 för att ha gott om tid. Efter att ha tankat och inhandlat det obligatoriska reskaffet, styrde vi kosan norrut.
I Gränna, ungefär halvvägs, passade det bra att stanna för lunch. Självklart blev det köp av polkagrisar också! ;-)
När klockan närmade sig 15:00 körde vi in i Stockholm. Nu skulle vi bara hitta hotellet.... Ingen fara, vi har ju GPS i mobilerna.... Hmmm.... Men den talade ju inte om alla vägarbeten som kom i vår väg. En timme (!) senare kunde vi äntligen checka in på Mornington Hotel på Östermalm. Ett jättefint, prisvärt hotell i de fashionablare delarna av Stockholm, faktiskt billigare än Scandic Hotels! Bilen fick vi parkera i deras garage, verkligen toppen, då blev vi av med den.
Efter att ha softat på rummet en stund, åt vi middag på hotellet och promenerade sedan till Stockholm Stadion. Inte heller här hittade vi utan GPS, haha!
Tyvärr stoppade vakten oss i entrén och upplyste oss om att systemkameror inte var tillåtna på arenan. Miss av mig, så kameran fick vi lämna in mot en avgift. Inga bra kort blev alltså tagna, men konserten var bra! Första gången jag såg Bon Jovi live och det var roligt att se sin gamla tonårsidol!
Eftersom konserten var avklarad redan på fredagen, hade vi hela lördagen fri i Stockholm! Vi sov gott och åt en lång frukost. Sedan tog vi tunnelbanan till Gamla Stan och strosade runt i solskenet. Satte oss på en uteservering, tog en öl och tittade på folk. Helt underbart helt enkelt!! Därefter blev det shopping, dock inget till mig den här gången, men väl till H.
På kvällen gick vi rakt över gatan till en italiensk restaurang som hette Piatti. Fantastisk mat, inte särskilt dyrt och världens trevligaste servitör! Fick till och med en kram när vi gick! Kan verkligen rekommendera Piatti, både för boende i Stockholm och besökare!
Mätta och belåtna promenerade vi ner till Östermalmstorg och satte oss på en uteservering, Lisa på torget. Dessvärre var de på väg att stänga, men vi fick i alla fall sätta oss ner för en drink.
Efter ytterligare en god natts sömn och en avnjuten frukost i lugn och ro, checkade vi ut, tog farväl av Stockholm för den här gången och styrde kosan hemåt. Det blev verkligen en fantastisk helg som jag kommer kunna blicka tillbaka på många gånger och njuta av!