söndag 18 november 2012

Konferens på Radisson Blu Scandinavia Hotell!

Har haft en riktigt trevlig helg! Tidigt fredag morgon tog jag, min arbetskamrat och bolagets styrelse, båten till stan och Radisson Blu Scandinavia Hotell.
Efter att ha lyssnat på föreläsare och konfererat till 17:00, hade vi lite fri tid innan middagen serverades vid 19:00. Då hade våra respektive tagit sig till hotellet och H väntade på rummet. Bodde gjorde vi på femte våningen med utsikt inåt hotellgården, som låg under tak och där var restaurang och bar!
Vi gjorde oss i ordning och mötte upp resten av gänget i baren för en drink innan middagen. Vi bjöds på trerätters och hade en väldigt trevlig kväll. Dock blev det inte så sent, de flesta var trötta och vi skulle vara tillbaka i konferensrummet vid 08:30 morgonen efter. Klockan ställdes alltså på 07:00! Men det var det värt, för vilken underbar frukost som stod uppdukad på morgonen! Det var värt att gå upp tidigt för att kunna sitta länge och njuta!!
Vi fortsatte konferensen fram till ca. 11:00, då det var dags att bryta upp. H hade redan åkt hem för att avlösa barnvakten. Jag tog en sväng till stan för att inhandla en tomteklänning till Nova att ha på Lucia, när jag ända var i stan. Skönt, nu kan man bocka av det också! :-)

Vårt stora underbara hotellrum!

Tyvärr mörk bild, men utsikt från femte våningen över restaurang & bar!